Til sagsbehandlere og anbringelsessteder.

Tak fordi du som sagsbehandler, anbringelsessted eller anden samarbejdspartner, har valgt at besøge PS foreningens hjemmeside.

Det at være støtteperson er ikke en beskyttet titel, og derfor vil vi gerne i PS foreningen bruge lidt tid på at fortælle, hvorfor vi synes, det er vigtigt at vælge en Professionel Støtteperson fra PS foreningen.

Erfaringer peger på, at i de anbringelser, hvor der er tilknyttet en støtteperson med relevant socialfaglig baggrund, forløber anbringelsen mere roligt. Forældrene har dermed mulighed for at få det gode samarbejde etableret, både med plejefamilie, anbringelsessted og forvaltning.
Alt i alt til barnets bedste.

I PS forening kender medlemmerne deres rolle som støtteperson efter § 54. Medlemmerne har en relevant social-fagligt erfaring og har deltaget i foreningens grundkursus i rollen som § 54, hvilket PS foreningen anser som nødvendigt for at kunne forvalte rollen efter socialministeriets vejledning  7. januar 2014.

PS foreningens medlemmer arbejder ud fra et etisk regelsæt udarbejdet af foreningens bestyrelse.

Vi har en åben medlemsliste med Professionelle Støttepersoner, der passer geografisk og kompetencemæssigt til det aktuelle behov.

Skulle du mod forventning ikke finde, hvad du har brug for, er du velkommen til at kontakte os på telefon 51 23 00 28 , eller på mailen kontakt@psforeningen.dk

Det er desuden muligt at få besøg af vores PR udvalg eller formanden for foreningen til en dialog, evt. som oplæg til personalegruppen eller en temadag

Bestyrelsen i PS foreningen